Filtrovat podle prioritních os: | 1 2 3 4 | ||
Specifický cíl: |
Otázkami k rozvíjení demokratických hodnot
Cílem projektu je začlenění principů multikulturní výchovy do života škol a posílení kompetencí pedagogických pracovníků při prevenci rizikového chování, jakým je extremismus, rasismus, xenofobie, násilí a netolerance, s důrazem na interkulturní vzdělávání a rozvoj občanských a sociálních kompetencí. ...Více
Příprava a praktická implementace multikulturní výchovy na Květňáku
Hlavním cílem projektu je vytvořit vhodné podmínky pro maximální začlenění žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Květňák. ...Více
Nástavba MŠ Veltruská
Cílem projektu je zlepšit možnosti pro umisťování dětí předškolního věku do předškolních zařízení a tím rozšířit potenciál zaměstnanosti rodičů s malými dětmi. ...Více
Dětská skupina Českolipská 3.
Cílem projektu je zkvalitnění předškolní péče o děti ve věku od 1 roku do 3 let v 3. dětské skupině. ...Více
Rekonstrukce objektu Ovčí hájek 2174 na mateřskou školu
Koncept celkového řešení vychází z myšlenky využít stávající nevyužívaný objekt bývalého sportcentra jako komplex školského charakteru pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Stavba bývalého sportcentra je situována jihovýchodním směrem při místní obslužné komunikaci ulici Ovčí Hájek s velmi dobrou dopravní obslužností, severozápadním směrem potom s návazností na sportovně relaxační ...Více
Češtinou k inkluzi
Hlavním cílem projektu je posílit proinkluzivnost prostředí na pražských mateřských, základních a středních školách a zvýšit schopnost vzdělávacího systému zohledňovat specifické potřeby dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem. Hlavní cíl bude naplňován prostřednictvím následujících specifických cílů: Zvýšit kompetence pedagogických pracovníků při práci s dětmi a žáky s odlišným mateřským ...Více
Učitel v roli Tvůrce
Projekt je věnován podpoře pedagogických pracovníků při implementaci inkluzivních principů ve vzdělávání s ohledem na zvýšení heterogenity jednotlivých tříd v souvislosti s aplikováním principů společného vzdělávání. S novým školským zákonem č. 82/2015 Sb., který nabyl účinnosti 1. září 2016, by měl být vytvořen efektivní systém záruk rovnoprávného přístupu každého ke ...Více
Vybudování zařízení péče o děti do 3 let v MČ Praha 2
V rámci projektu dojde k vybudování nového zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let v objektu MČ Praha 2 na adrese Na rybníčku, Ječná 29/529, č. parcely 2165. Bude provedena rekonstrukce vnitřních prostor, přístavba objektu za účelem navýšení potřebné kapacity a úprava venkovních prostor. Nově vzniklé zařízení bude ...Více
Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání
Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality. Dále chce zajistit dostatečnou podporu ...Více
Realizace pilotního vzdělávání programu sociálního a emočního učení (SEMU) pro pedagogické pracovníky 2. stupně základních škol
Cílem projektu je realizace programu dalšího vzdělávání pedagogů 2. stupně základních škol v oblasti sociálních a emočních kompetencí (dále jen SEMK) a ukázat na pilotních školách v Praze jak zavést SEMU (sociální a emoční učení) do praxe. Předpokládáme, že rozvoj SEMK se projeví jako změna v rozdílu stavu sociálních a ...Více
Meze svobody
– Inkluze a začlenění dětí z různého prostředí a snížení předsudků obecně o náboženství a religionizitě. – Posílení znalostí a kompetencí učitelů v práci s náboženskými tématy, odborný základ k reakcím na aktuální a společenskou situaci, získání kompetencí k samostatnému vytváření lekcí, kompetencí k vytváření preventivních programů a řešení krizových ...Více
Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání
Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality. Dále chce zajistit dostatečnou podporu ...Více
Multikulturalita na Slovanském gymnáziu
Cílem Slovanského gymnázia je vzdělávat, vychovávat a připravovat pro další život studenty, kteří budou schopni samostatně a informovaně vytvářet, plánovat a realizovat své další působení ve společnosti a světě. Naším posláním je vychovávat takové mladé lidi, kteří, mimo jiné, nebudou hodnotit ostatní podle jejich původu či mateřského jazyka, ale především ...Více
Rovnost a rozdílnost – Komplexní podpora pedagogů při začleňování principů multikulturní výchovy a inkluze do života školy
Cílem projektu je začlenění principů multikulturní výchovy a inkluzivního vzdělávání do života škol. V rámci projektu budeme komplexně podporovat konkrétní školy, pedagogy a jejich žáky. Školy rozvinou inkluzivní klima, budou mít vypracované strategie pro spolupráci s rodinami z rozmanitých kulturních zázemí a odlišným mateřským jazykem. Na úrovni škol bude nastavena ...Více
Multikulturní škola – otevřené dveře
Globálním cílem projektu je získat kompetence k rozpoznání a odmítání předsudků a negativních stereotyp, násilí, porušování práv jednotlivců a menšin a extremistických projevů v malých školách, které se soustředí na individuální práci s žákem. Specifickým cílem projektu je: je vytvoření a rozšiřování vzdělávacích programů škol zúčastněných v projektu o prvky ...Více
Rozvoj komunitního života na Praze 14
Hlavním cílem projektu vytvoření inkluzivního a socio-kulturně rozmanitého komunitního prostředí na Praze 14, které se bude vyznačovat zmírněním sociálních nerovností, integrací menšin a cizinců, zvyšováním porozumění a tolerance k odlišným kulturám většinovou společností. Dílčí cíle projektu jsou: a) podpora interkulturního dialogu žáků v kontextu jejich osobnostního rozvoje; b) rozvoj sociálních ...Více
Kdo jiný? Multikulturní výchova prostřednictvím projektového vyučování
Hlavním cílem projektu je rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti a zároveň posílení jejich aktivního zapojení do ochrany lidských práv. Pomocí inovativních vzdělávacích přístupů (využití dokumentárních filmů, projektové vyučování, peer-to-peer učení) podpoříme u žáků základních a středních škol jejich sociální a občanské kompetence a budeme je ...Více
Pochopení – základ soužití
Hlavním cílem projektu je inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Chceme přizpůsobit výukové prostředí tak, aby bylo možné co nejvíce naplnit individuální potřeby všech dětí. Účelem je připravit žáky na ty aspekty života, které souvisejí s kulturní a sociální rozmanitostí společnosti a díky poznání a seznámení ...Více
Výchova k respektu a toleranci
V souladu se záměrem vyhlašovatele je základním cílem a smyslem realizace projektu je rozvoj sociální soudržnosti, pochopení a respektu k sociokulturní rozmanitosti, posílení tolerance vůči jiným kulturám a snižování škodlivých předsudků ve společnosti. Tento základní cíl naplňuje projekt realizací konkrétního cíle, jímž je posílení sociálních a občanských kompetencí konkrétní skupiny ...Více
Společně v knihovně
Hlavním cílem projektu je zvýšení inkluzivity prostředí veřejných knihoven v Praze tak, aby mohly naplňovat svůj potenciál přirozeného centra integrace a neformálního vzdělávání. To je v souladu se strategií rozvoje Městské knihovny v Praze. Dílčími cíli jsou: 1. vytvoření 5 neformálních center integračních aktivit a neformálního vzdělávání v pobočkách Městské ...Více