Filtrovat podle prioritních os: | 1 2 3 4 | ||
Specifický cíl: |
Žáci s češtinou jako druhým jazykem
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů / zákonných zástupců ve školách, projektová výuka a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Rozvoj podmínek pro lepší začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem na MČ Praha 18
Projekt je zaměřen na zlepšení podmínek pro začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem na mateřských a základních školách na území městské části Praha 18 Letňany. Do projektu budou zapojeny 3 ZŠ a 4 MŠ, u kterých je žadatel zřizovatelem. Hlavním výstupem bude příručka škol, která bude sloužit jak ...Více
MŠ Motýl Inkluze – OP Praha pól růstu II
Projekt je zaměřen na následující témata: personální podpora škol s přímou podporou dětí s OMJ a jejich rodičů / zákonných zástupců ve školách, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Odlišnost inspiruje III – měníme klima škol
V rámci projektu budou ve třech základních a třech středních pražských školách realizovány výukové, vzdělávací, poznávací a networkingové aktivity v oblasti začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem, rozvoje demokratické kultury a rozvoje kompetencí k udržitelnému rozvoji. Cílem projektových aktivit, zaměřených jak na děti a studující, tak na vyučující, ...Více
Rozvojem znalostí k toleranci II
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora škol, přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů / zákonných zástupců ve školách, projektová výuka, vzdělávání a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Jeden svět na školách v Praze (JSNŠ v Praze) – využitím dokumentárního filmu a týmových projektů ke změně klimatu školy a třídy a k posílení občanských a sociálních kompetencí žáků i vyučujících
Na zapojených školách posílíme vyučující a žáky v jejich osobnostních a sociálních kompetencích a ve spolupráci s nimi rozvineme demokratickou kulturu ve škole i třídách a přispějeme tak ke zvýšení kvality vzdělávání a proinkluzivity těchto škol. Hlavním nástrojem k dosažení změny je zapojení celé školy do projektů JSNŠ (využívání audiovizuálních ...Více
Odborná příprava specialistů na rozvoj demokratické kultury ve školách
Smyslem projektu je přispět k rozvoji demokratické kultury a klimatu v pražských školách tím, že navýší nedostatečné odborné kapacity v této oblasti. V rámci dvou nově vytvořených vzdělávacích programů vyškolíme 30 specialistů pro oblast rozvoje kompetencí pro demokratickou kulturu, tzv. průvodců. Část z nich (odborní a terénní pracovníci) budou ve ...Více
Divadelním zážitkem k demokracii
Projekt vytvoří vzdělávací program využívající divadlo a paradivadelní aktivity jako prostředek ke zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze, k předávání znalostí a osvojování si sociálních a občanských kompetencí žáků ZŠ a SŠ v Praze. Součástí projektů jsou workshopy pro pedagogy zaměřené na rozvoj demokratické kultury v zapojených školách prostřednictvím využití ...Více
Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v Anglicko-české školce YMCA
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora školky (dvojjazyčný školní asistent), vzdělávání a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Od dokumentů k příběhům. Kurz kompetencí pro demokratickou kulturu
Dva 71 hodinové kurzy pro průvodce CDC (v letech 2020 a 2021). Absolventi kurzu budou schopni s CDC seznámit vedení školy a pedagogický sbor, zmapovat situaci na škole a navrhnout změny. Náplní kurzů bude osvojení si kompetenčního modelu a jeho aplikace prostřednictvím lektorských a komunikačných dovedností, vzdělávacích metod a za ...Více
Dostavba ZŠ Praha – Dolní Chabry
Projekt reaguje na zvyšující se potřebu CS po umístění v ZŠ s péčí pro žáky se SVP a sociokulturním znevýhodněním, s respektem k aktuálním požadavkům na sociální inkluzi (snížení počtu dětí ve třídě, individualizace), kterou nyní nelze (100% naplněná kapacita) uspokojit. V ZŠ Dolní Chabry vznikne 10 kmenových učeben pro ...Více
Kompetence pro demokratickou kulturu – nástroj pro otevřenou společnost II
Ve spolupráci s vybranými odborníky dojde k inovaci vzdělávacího programu pro pedagogy-specialisty na implementaci modelu kompetencí pro demokratickou kulturu (CDC) do pražských škol. Těžiště projektu tkví ve vybavení pedagogů metodami zapojování zainteresovaných skupin (učitelé, žáci, vedení školy, rodiče a komunita) do rozhodovacích procesů a do výuky, zhodnocení proinkluzivního prostředí a ...Více
Čeština na druhou!
Projekt se bude věnovat vzdělávání dvou cílových skupin – dvojjazyčným asistentům pedagoga a specialistům na výuku češtiny jako druhého jazyka. Oběma cílovým skupinám nabídneme ucelený vzdělávací program (VP, rozsah 63, resp. 70 vyučovacích hodin), součástí bude praxe a spolupráce se školami. Na VP budou navazovat další semináře, metodická podpora, webová ...Více
Mateřská umělecká škola Muška-pražské šablony II
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora škol, vzdělávání a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Začleňování a podpora dětí s odlišným mateřským jazykem ve Villa Luna
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: – personální podpora škol, – vzdělávání a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků škol, – odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí, – komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Všichni jsme tu kamarádi II.
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů / zákon. zástupců ve školách, vzdělávání a osobnostní rozvoj pedag. pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
Výzva 49 ZŠ UVN
Základní údaje o dětech, žácích/cílové skupině (za každou zapojenou školu): – celkový počet dětí/žáků 306 – počet dětí/žáků s OMJ na škole 21 ...Více
MODERNIZACE MZŠ
Výsledkem předkládaného projektu je vytvoření moderní jazykové multimediální učebny, která bude odpovídat požadavkům dnešní doby. Odborná učebna bude sloužit pro rozvoj klíčových kompetencí – komunikace v cizích jazycích a v návaznosti na tuto kompetenci bude dále rozvíjena práce s digitálními technologiemi. ...Více
Putováním Evropou k nové inspiraci
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora škol, přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů / zákonných zástupců ve školách, projektová výuka, vzdělávání a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. ...Více
VÝZVA 49 MŠS
Základní údaje o dětech, žácích/cílové skupině (za každou zapojenou školu): 160 celkový počet dětí/žáků školy – počet dětí/žáků s OMJ na škole 9 ...Více