Filtrovat podle prioritních os: | 1 2 3 4 | ||
Specifický cíl: |
Inkluzivní program neformálního vzdělávání prostřednicvím hudební výchovy ve školách zřizovaných Magistrátem hlavního města Prahy
Projekt se zaměřuje zejména na prevenci vzniku sociálního vyloučení právě prostřednictvím posilování místní soudržnosti, a to formou neformálního inkluzivního vzdělávání dětí. Podporován bude rozvoj osobnostních a občanských kompetencí žáků, zejména v souvislosti s respektem k hodnotám, které plynou z rozdílů mezi různými hodnotovými systémy v multikulturní společnosti. Žáci si vytvoří ...Více
Odlišnost inspiruje – podpora vyučujících v aktivním přístupu k inkluzi
Cílem projektu je: – poskytnout vyučujícím pražských základních a středních škol podrobné informace o koncepci inkluzivního školství, implementaci genderového hlediska do problematiky vzdělávání, možnostech identifikace konkrétních nerovností ve školním prostředí a příčinách mezikulturních a mezietnických konfliktů, rasismu, xenofobie a extremismu – odstranit základní nedostatky ve znalostech reálií odlišných kultur, menšin ...Více
Školní čtenářský klub: inkluzivní prostředí pro rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti
Hlavním cílem je posílení inkluzivity a multikulturního prostředí v pražských základních školách pro zkvalitňování systému vzdělávání v oblasti čtenářské a jazykové gramotnosti jako nezbytné formy integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zvláště s odlišným mateřským jazykem, a to rozšířením osvědčené aktivity školních čtenářských klubů do deseti základních škol, kde se ...Více
Klíč k porozumění
Hlavním cílem projektu je podpora multikulturní výchovy na Gymnáziu Jana Palacha na Praze 1. Cílem je rozvíjet kulturní a sociální povědomí žáků a snížit školní neúspěšnost žáků s odlišným mateřským jazykem. Dílčí cíle: Rozvoj sociálních a občanských kompetencí žáků Zvyšovat porozumění současným otázkám migrace, světovým událostem, odmítání předsudků a stereotypů, ...Více
Zvyšování kompetencí pedagogických a dalších pracovníků působících ve vzdělávání pro inkluzivní, inovativní a kvalitní výuku v MČ Praha 13
Cílem projektu je posílení integrace dětí cizinců ze třetích zemí v oblasti Praha 13 pomocí efektivní přípravy pedagogických pracovníků pro výuku jazykových kurzů Češtiny a pomocí doplňkových aktivit vedoucích k navyšování znalostí učitelů a prohlubování kulturní sensitivity v dané oblasti. Dalším cílem projektu je navýšit odborné znalosti učitelů základních a ...Více
Jsme lidé jedné Země
Cíle projektu vycházejí z priorit strategické výzvy v oblasti zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti na ZŠ, zaměřené na prevenci rasismu a xenofobie skrze multikulturní výchovu a vzdělávání. Naším hlavním záměrem je pomocí osmi preventivních bloků a specifické výuky upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní ...Více
Kreativní partnerství Praha
Obecným cílem projektu je podpořit zvyšování kvality vzdělávání na základní škole s důrazem na posílení inkluzivního vzdělávání a sociální soudržnosti v multikulturním prostředí prostřednictvím zavádění zážitkových kreativních forem vzdělávání využívajících umění -programu Kreativní partnerství. Projekt se zaměří na tyto specifické cíle: A) Rozvoj klíčových kompetencí žáků – každá zapojená třída ...Více
Projektová inkluzivní výuka na Smíchovské SPŠ
Jedním z cílů je pomoci studentům – cizincům se začlenit do české společnosti, což bude mít více pozitivních následků. Lépe pochopí historii, prameny, zvyky a náležitosti české kultury, lépe se začlení do společnosti a díky tomuto začlenění a upevnění vazeb v sociální skupině studentů budou zvýšeny jejich šance na spolupráci ...Více
Dětské skupiny v MŠ Zelenečská a MŠ Vybíralova – Praha 14
Hlavním cílem projektu je prostřednictvím vzniku dětských skupin podpora zvyšování možností uplatnění na trhu práce pro rodiče cílové skupiny. Bude tak možno rodičům nabídnout cenově dostupnou službu péče o děti do 3 let v mateřské škole Vybíralova a mateřské škole Zelenečská. Dohromady realizací vznikne 30 nových míst pro děti. Zřízením zařízení ...Více
Rekonstrukce objektu Ovčí hájek 2174 na mateřskou školu
Koncept celkového řešení vychází z myšlenky využít stávající nevyužívaný objekt bývalého sportcentra jako komplex školského charakteru pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Stavba bývalého sportcentra je situována jihovýchodním směrem při místní obslužné komunikaci ulici Ovčí Hájek s velmi dobrou dopravní obslužností, severozápadním směrem potom s návazností na sportovně relaxační ...Více
Dětská skupina BONA
Globálním cílem projektu Dětská skupina – BONA je navýšení v současné době nedostatečné kapacity zařízení péče o děti do 3, resp. 6 let věku na území hl. m. Prahy. Podpořit návrat rodičů na volný trh práce pomocí vybudováním nového atraktivního zařízení s alternativní předškolní nerodičovskou péčí pro děti v lokalitě ...Více
Nástavba L 490
Cílem projektu je zlepšit podmínky pro umisťování dětí mladších 3 let do předškolních zařízení a tím rozšířit potenciál zaměstnanosti rodičů s malými dětmi. Předmětem projektu je nástavba stávajícího objektu mateřské školy Litvínovská 490 a rozšíření její kapacity o jednu třídu pro 25 žáků. Tato třída bude výhradně určena pro děti ...Více
Navýšení kapacity předškolního vzdělávání při MŠ U Uranie
Cílem je navýšení kapacity mateřské školy U Uranie o dvě nové třídy v nové budově pro celkem 53 dětí. Projekt následuje po úvodní fázi rekonstrukce objektu (druhé budovy již dlouhodobě existující MŠ U Uranie), v jejímž rámci dochází k rekonstrukci tříd mateřských škol nacházejících se v 1. nadzemním podlaží budovy ...Více
Dětské centrum osobního růstu v Psychosomatickém centru
Předmětem projektu je vytvoření prostor pro dětskou skupinu o kapacitě 30 míst ve stávajícím nevyužívaném objektu Žalanského 68/54. Objekt jako celek bude upraven pro potřeby Psychosomatického centra. Jeho 2. patro je určeno pro potřeby dětské skupiny a bude výlučně předmětem žádosti o dotaci. ...Více
Stavební úpravy ZŠ Loučanská č. p. 1112/3 – Nástavba dílen
– navýšení kapacity základní školy – zkvalitnění základního vzdělávání – dosažení rovného přístupu ke vzdělávání – získání investice na základní škole – zapojení vyššího počtu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – zohledňování individuálních potřeb žáků – uzpůsobit vzdělávací zařízení pro inkluzi osob, především dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (výtah a ...Více
Dětské skupiny – Žižkovská školička I. a II.
Projekt řeší problém rodičů, kteří jsou převážně ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Tito rodiče mají problém s umísťováním dětí v předškolních zařízeních. Naplněnost obou našich dětských skupin svědčí o důvěře rodičů svěřit dítě do naší péče. Vzhledem k tomu, že je o jejich děti postaráno, mohou se snáze zapojit do pracovního ...Více
Transformace a provoz dětské skupiny Žabičky ZZ MČ
Projekt řeší přetrvávající problémy s návratem rodičů dětí do 3 let věku, resp. do nástupu do mateřské školy, na trh práce, a dostupnost zařízení služeb péče o děti v HMP. Pro ČR je patrná nízká míra participace žen s malými dětmi na trhu práce způsobena několika faktory: nedostatkem flexibilních ...Více