Realizované projekty

Filtrovat podle prioritních os:1 2 3 4
Specifický cíl:
Registrační číslo projektu:
Žadatel:
Klíčové slovo:

Kmeny

Cílem projektu je podpořit rozvoj sociálních a občanských kompetencí žáků, ze kterých může vyrůst tolerantnější generace, ve které žijí majorita a minority nekonfliktně. Žáci budou ve školní výuce v průběhu 6 měsíců tvořit prezentace o 6 subkulturách (kmenech), které předvedou svým spolužákům. ...
Více


KUPROG – programy pro podporu rozvoje u žáků mateřských, základních, středních a vyšších odborných škol

Projekt se zaměřuje na vytvoření podmínek pro práci s žáky s odlišného mateřského jazyka (OMJ) ve vzdělávacím systému. Aktivitami podpoříme provázání odborníků s pedagogy a sdílení dobré praxe a zavedení originálních metod a metodik vhodných pro žáky s odlišným mateřským jazykem. ...
Více


Dětská skupina Českolipská 1.

Cílem projektu je zkvalitnění předškolní péče o děti ve věku od 1 roku do 3 let. V návaznosti na provoz dětských skupin bude odstraněna nerovnost mužů a žen v přístupu k zaměstnání z důvodu dlouhého setrvání mimo pracovní trh a dojde ke srovnání podmínek mužů a žen. ...
Více


Mladý občan.cz

Projekt je zaměřen na rozvíjení kompetencí žáků pro posílení inkluze ve vzdělávacích programech škol. Cílem projektu je zvýšení úrovně sociálních a občanských kompetencí, kompetencí v oblasti multikulturní výchovy a kritického myšlení žáků základních škol v hl. m. Praze. ...
Více


Vzdělávání pro odborný růst pedagogických pracovníků základních škol na území hl. m. Prahy

Předmětem projektu je realizace uceleného systému vzdělávání pedagogických pracovníků zapojených základních škol na území hlavního města Prahy. ...
Více


Multikulturní výchova na OA Holešovice

Hlavním cílem projektu je přispět k sociální soudržnosti, chápání a respektování sociokulturní rozmanitosti a vztahu k okolnímu prostředí, k porozumění a toleranci odlišných kultur. ...
Více


Otázkami k rozvíjení demokratických hodnot

Cílem projektu je začlenění principů multikulturní výchovy do života škol a posílení kompetencí pedagogických pracovníků při prevenci rizikového chování, jakým je extremismus, rasismus, xenofobie, násilí a netolerance, s důrazem na interkulturní vzdělávání a rozvoj občanských a sociálních kompetencí. ...
Více


Příprava a praktická implementace multikulturní výchovy na Květňáku

Hlavním cílem projektu je vytvořit vhodné podmínky pro maximální začlenění žáků s odlišným mateřským jazykem  na ZŠ Květňák. ...
Více


Nástavba MŠ Veltruská

Cílem projektu je zlepšit možnosti pro umisťování dětí předškolního věku do předškolních zařízení a tím rozšířit potenciál zaměstnanosti rodičů s malými dětmi. ...
Více


Dětská skupina Českolipská 3.

Cílem projektu je zkvalitnění předškolní péče o děti ve věku od 1 roku do 3 let v 3. dětské skupině. ...
Více


Rekonstrukce objektu Ovčí hájek 2174 na mateřskou školu

Koncept celkového řešení vychází z myšlenky využít stávající nevyužívaný objekt bývalého sportcentra jako komplex školského charakteru pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Stavba bývalého sportcentra je situována jihovýchodním směrem při místní obslužné komunikaci ulici Ovčí Hájek s velmi dobrou dopravní obslužností, severozápadním směrem potom s návazností na sportovně relaxační ...
Více


Češtinou k inkluzi

Hlavním cílem projektu je posílit proinkluzivnost prostředí na pražských mateřských, základních a středních školách a zvýšit schopnost vzdělávacího systému zohledňovat specifické potřeby dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem. Hlavní cíl bude naplňován prostřednictvím následujících specifických cílů: Zvýšit kompetence pedagogických pracovníků při práci s dětmi a žáky s odlišným mateřským ...
Více


Učitel v roli Tvůrce

Projekt je věnován podpoře pedagogických pracovníků při implementaci inkluzivních principů ve vzdělávání s ohledem na zvýšení heterogenity jednotlivých tříd v souvislosti s aplikováním principů společného vzdělávání. S novým školským zákonem č. 82/2015 Sb., který nabyl účinnosti 1. září 2016, by měl být vytvořen efektivní systém záruk rovnoprávného přístupu každého ke ...
Více


Vybudování zařízení péče o děti do 3 let v MČ Praha 2

V rámci projektu dojde k vybudování nového zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let v objektu MČ Praha 2 na adrese Na rybníčku, Ječná 29/529, č. parcely 2165. Bude provedena rekonstrukce vnitřních prostor, přístavba objektu za účelem navýšení potřebné kapacity a úprava venkovních prostor. Nově vzniklé zařízení bude ...
Více


Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání

Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality. Dále chce zajistit dostatečnou podporu ...
Více


Realizace pilotního vzdělávání programu sociálního a emočního učení (SEMU) pro pedagogické pracovníky 2. stupně základních škol

Cílem projektu je realizace programu dalšího vzdělávání pedagogů 2. stupně základních škol v oblasti sociálních a emočních kompetencí (dále jen SEMK) a ukázat na pilotních školách v Praze jak zavést SEMU (sociální a emoční učení) do praxe. Předpokládáme, že rozvoj SEMK se projeví jako změna v rozdílu stavu sociálních a ...
Více


Meze svobody

– Inkluze a začlenění dětí z různého prostředí a snížení předsudků obecně o náboženství a religionizitě. – Posílení znalostí a kompetencí učitelů v práci s náboženskými tématy, odborný základ k reakcím na aktuální a společenskou situaci, získání kompetencí k samostatnému vytváření lekcí, kompetencí k vytváření preventivních programů a řešení krizových ...
Více


Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání

Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality. Dále chce zajistit dostatečnou podporu ...
Více


Multikulturalita na Slovanském gymnáziu

Cílem Slovanského gymnázia je vzdělávat, vychovávat a připravovat pro další život studenty, kteří budou schopni samostatně a informovaně vytvářet, plánovat a realizovat své další působení ve společnosti a světě. Naším posláním je vychovávat takové mladé lidi, kteří, mimo jiné, nebudou hodnotit ostatní podle jejich původu či mateřského jazyka, ale především ...
Více


Rovnost a rozdílnost – Komplexní podpora pedagogů při začleňování principů multikulturní výchovy a inkluze do života školy

Cílem projektu je začlenění principů multikulturní výchovy a inkluzivního vzdělávání do života škol. V rámci projektu budeme komplexně podporovat konkrétní školy, pedagogy a jejich žáky. Školy rozvinou inkluzivní klima, budou mít vypracované strategie pro spolupráci s rodinami z rozmanitých kulturních zázemí a odlišným mateřským jazykem. Na úrovni škol bude nastavena ...
Více