Realizované projekty

Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Specifický cíl:SC 4.2 Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti
Registrační číslo:CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000084
Zaměření projektu:Projekt reaguje na aktuální potřebu zavádění interkulturní a inkluzivní výchovy do celého systému českého školství. Tato potřeba je naplňována skrze vzdělávání pedagogů, intenzivní práci s dětmi mateřských škol a dětmi s odlišným mateřským jazykem, především díky vytvoření nového vzdělávacího obsahu v mateřské školce Bambíno. Díky práci s dětmi v raném věku 2-6/7 let je veliká příležitost ovlivnit uvědomění skutečných hodnot v lidské společnosti "odspodu" a proto co nejtrvaleji.
Žadatel:Mateřská škola Bambíno, s.r.o.
Partner:-
Výše schválené podpory:3 676 600,00 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.skolabambino.cz

Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality.

Dále chce zajistit dostatečnou podporu novým dětem s odlišným mateřským jazykem, jež nastupují do mateřské školy s malou nebo žádnou znalostí českého jazyka, pocházející z jiného sociálního a kulturního prostředí.

V projektu budou vytvořeny nové vzdělávací a pracovní materiály pro práci s dětmi, budou pořízeny edukační pomůcky podporující práci s tématem. Skrze spolupráci s neziskovým sektorem budou děti seznámeny s konkrétními situacemi a sociokulturními odlišnostmi, jež jsou typické pro různé oblasti světa. Děti se také naučí solidaritě díky aktivnímu zapojení do spolupráce se seniory v domově důchodců.

V konečném důsledku je je pak cílem ukázat dětem jejich vlastní i odlišné kulturní a sociální prostředí tak, aby byly schopny uvědomit si, kdo jsou, z jakého prostředí pochází a respektovaly odlišnosti ostatních, a to jak odlišnosti fyzické, tak duchovní, kulturní a emocionální.