Realizované projekty

Filtrovat podle prioritních os:1 2 3 4
Specifický cíl:
Registrační číslo projektu:
Žadatel:
Klíčové slovo:

Rozvoj demokratické kultury na ZŠ Kunratice II

Projekt navazuje na aktivity projektu v rámci výzvy 51 a dále pokračuje ve vytváření podmínek pro rozvoj demokratické kultury v ZŠ Kunratice. Projekt je zaměřen na následující oblasti: kolegiální podpora a spolupráce uvnitř učitelského sboru, podpora třídních učitelů v práci s různorodým kolektivem, inspirace k zavádění prvků demokratické kultury do ...
Více


Zvýšení kapacity MŠ náměstí Osvoboditelů

Cílem projektu je rozšíření kapacity stávající Mateřské školy – Radotín. Jedná se o státní MŠ s dlouholetou tradicí. Rozšířením dojde ke vzniku 1 nové učebny (herny) pro děti, pořízení potřebného vybavení a zajištění bezbariérovosti pomocí osobních výtahů. Celkem se jedná o navýšení kapacity: 24 dětí/žáků, které bude promítnuto do rejstříku ...
Více


Rozvoj demokratické kultury v Montessori školách Andílek

Projekt Montessori škol Andílek se komplexně zaměřuje na rozvoj vzdělávání naší školy (MŠ i ZŠ) skrze zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti. Ve prospěch cílových skupin projektu bude realizován komplexní projekt zahrnující tvorbu nových výstupů pro začleňování dětí s OMJ, přímou práci s dětmi s OMJ, podporu ...
Více


Za jeden provaz

Projekt se zabývá problematikou adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem do školního prostředí. Řeší vznik přehledného systému (příručky), který bude sloužit jako podpora pro pedagogické pracovníky, žáky s OMJ a jejich rodiče. Projekt přináší inovativní cestu, díky které se žáci s OMJ i jejich okolí, budou cítit přijímáni a bezpečně ...
Více


Letem interkulturním světem III.

Projekt navazuje na dva úspěšné projekty realizovány v MŠ Bambíno v letech 2016 – 2019. Cílem projektu je prohloubení multikulturní výchovy v rámci vzdělávacího programu pro děti navštěvující MŠ. Tento základní cíl bude podpořen vytvořením multikulturních výukových materiálů, kontinuálním vzděláváním pedagogických pracovníků a zapojením rodičů. ...
Více


Společně pro kvalitní život v metropoli

Projekt posiluje kompetence žáků k udržitelnému rozvoji a k lepšímu soužití v metropoli. Prostřednictvím interaktivního vzdělávacího programu získají žáci nové znalosti studiem online modulu, dovednosti při zjišťování údajů a mapování svého okolí a posílí své postoje skrze žákovské projekty. Program akcentuje dobré životní prostředí a zdravé mezilidské vztahy jako základ ...
Více


Zvýšení kvality vzdělávání na SŠ Naše lyceum

Projekt se zabývá přímou podporou 30 studentů vč. studentů se SVP a OMJ a 9 pedagogů ZŠ Naše lyceum – střední škola v rámci posílení jejich kompetencí v inkuzivní a multikulturní společnosti. V rámci projektu bude vytvořen, implementován, vyhodnocen a finálně aktualizován Školní plán multikulturní výchovy a také Školní vzdělávací ...
Více


Modernizace odborných učeben na ZŠ Věda

Cílem projektu je modernizace jazykové učebny a učebny přírodních věd. Učebny budou vybaveny specializovaným nábytkem určeným pro umístění techniky jazykové a přírodovědné laboratoře (studentské pracovní stanice, výukové PC, stolní vizualizér, interaktivní tabule s prezentačním SW, kompletní vybavení pro experimentální výuku přírodních věd). ...
Více


Školy a děti s OMJ jako součást komunitního života

Cílem projektu je spolu s místními ZŠ a SŠ prostřednictví komunitních volnočas. a neform. aktivit vznikajícího kom. centra FS ČCE Smíchov integrovat jejich žáky s odlišným mat. jazykem s ostatními, podporovat jejich společné vzdělávání i trávení vol. času a současně více zapojit místní neziskové organizace do vzdělávacího procesu a školy ...
Více


Zvýšení kvality vzdělávání v MŠ Mufánkov

Cílem projektu je skrze aktivity pro pedagogy, děti a jejich rodiče rozvíjet demokratické prostředí v MŠ Mufánkov. Realizační tým ve spolupráci s vedením školy zanalyzuje stav školy a soulad vize s principy demokratické kultury (dále jen „DK“), dojde k revizi ŠVP na základě strategie rozvoje DK, ověření strategie, vyhodnocení a ...
Více


Rozvoj a podpora ženského principu ve školství

Projekt se věnuje rozvoji demokratických kompetencí ve školách skrze vyvažování ženských a mužských principů. Je zaměřen na rovnost ve smyslu respektu k tomu, že jsme každý jiný a můžeme dosáhnout stejné věci různou cestou, jen k tomu musíme mít rovné příležitosti. Proto aktivity podporují rozvoj principů a hodnot, které bývají ...
Více


Inkluze hrou

Reagujeme na zvyšující se nesnášenlivost v české společnosti a tendence rozdělovat společnost na protichůdné tábory. Cíl je vzdělávání k větší inkluzivnosti a demokratické kultuře na čtyřech pražských školách Připravíme, ověříme a evaluujeme ŠPMV. Inovací je využití zážitkové outdoorové hry Romeo a Julie v Praze, kterou OS ops úspěšně odpilotovala. Hra ...
Více


Česko – náš domov

Cílem projektu je skrze neformální a volnočasové aktivit začlenit 128 osob z CS Děti, žáci mateřských, základní a středních škol s odlišným mateřským jazykem a posílit komunitní roli 4 škol na Praze 10. Projektem bude celkem podpořeno 384 dětí a žáků ze čtyř zapojených škol. ...
Více


Společným tvořením k integraci dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem

Cílem projektu je skrze neformální a volnočasové aktivit začlenit 44 osob z CS Děti, žáci mateřských, základní a středních škol s odlišným mateřským jazykem a posílit komunitní roli 3 škol na Praze 2. Projektem bude celkem podpořeno 130 dětí a žáků ze tří zapojených škol. ...
Více


Agora ve školách – rozvoj demokratických kompetencí mladých lidí

Agora CE připraví dva vzdělávací programy (série aktivit rozprostřených do průběhu celého školního roku) přizpůsobené jak pro žáky 2. stupně ZŠ tak studenty SŠ, které budou zaměřeny na rozvoj demokratických kompetencí mladých lidí. Žáci se interaktivními metodami zdokonalí v kompetencích z oblasti demokratické kultury, komunikace, kritického myšlení, mediální gramotnosti, participace ...
Více


Demokratická kultura na středních odborných školách (SOŠ)

V projektu bude zvýšena kvalita vzdělávání v oblasti kompetencí pro demokratickou kulturu (dále jen DK) u 6 pražských SOŠ. Tím přispějeme k rozvoji celkové DK daných institucí. Toho bude dosaženo díky vytvoření funkčních žákovských parlamentů a s tím spojeným rozvojem občanských a sociálních kompetencí žáků. Rozvíjeny budou také profesní dovednosti ...
Více


Mosty ke školám III

Cílem projektu je ve 3 školách v Praze (2xZŠ a 1xMŠ) podpořit zavedení systémových změn v začleňování dětí/žáků OMJ, rozšíření chápání sociokulturní rozmanitosti zvýšením kvality multikulturního vzdělávání prostřednictvím 5 KA (Zmapování a nastavení spolupráce a komunikace se školami, Vytvoření plánů škol pro začleňování dětí a žáků s OMJ, Vytvoření plánů ...
Více


Výukový program Social impact of climate rules

V projektu vznikne nový výukový program Social impact of climate rules určený pro pedagogy základních a středních škol, který bude podporovat rozvoj kompetencí k udržitelnému růstu a zvýšení praktických schopností žáků k soužití v rámci hl. m. Prahy. Výukový program bude zapracován do komplexní metodiky. Projekt podporuje využívání nových technologií, ...
Více


Praha do škol: vytvoření a realizace programů pro rozvoj kompetencí ve vztahu k sociálnímu pilíři udržitelného rozvoje

Projekt řeší problematiku rozvoje vzdělávání v Praze v oblasti podpory rozvoje kompetencí k sociálnímu pilíři trvale udržitelného rozvoje. V rámci projektu vzniknou ucelené vzdělávací bloky s využitím prvků regionální kultury, které na základě reflexe historických příkladů a v rámci zážitkové pedagogiky probíhající v převážné míře ve venkovním prostředí umožní pochopení ...
Více


Inovací výuky a podporou dobrého klimatu ve třídě k demokratickému rozvoji

Projekt podporuje inovaci výuky a dobré klima ve třídě za účelem rozvoje demokratické kultury ve vybraných pražských školách. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj demokratických kompetencí pedagogů v oblasti inovativní a inkluzivní výuky a rozvoj demokratických dovedností žáků, které jsou pro orientaci v globalizovaném světě klíčové. Cílem projektu je systémově rozvíjet ...
Více