Realizované projekty

Filtrovat podle prioritních os:1 2 3 4
Specifický cíl:
Registrační číslo projektu:
Žadatel:
Klíčové slovo:

Výuka v multikulturním prostředí

Obsahem projektu je realizace inovativních vzdělávacích kurzů určených žákům a pedagogům pražských středních škol. Kurzy mají za cíl napomoci posílení sociální inkluze v multikulturním prostředí. Program se zaměřuje nejen na menšiny, které v současnosti v ČR existují, ale problematiku se snaží brát komplexně v kontextu se současným vývojem ve světě. ...
Více


Cizinec našinec

Cílem projektu je vytváření proinkluzivního prostředí na základních školách v Praze. V rámci vzdělávání v hodinách jazykové výuky a občanské nauky chceme dětem představit rozmanitosti různých kultur, zejména zemí svých spolužáků, a tím napomáhat k jejich integraci do školního prostředí. Během 2 let zapojíme 10 škol a 5000 žáků, z ...
Více


Rozvoj komunitního života na Praze 14

Cílem projektu je vytvoření uceleného komplexního modelu za účelem vytváření proinkluzivního prostředí škol a podmínek pro začleňování dětí a žáků s odlišným sociokulturním kontextem, resp. žáků s odlišným mateřským jazykem. Prioritou projektu je přispět k sociální soudržnosti, chápání a respektování sociokulturní rozmanitosti a vztahu k okolnímu prostřední, k porozumění a ...
Více


Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci a respektu

Předložený projekt vychází z aktuální situace proměňování společnosti v České republice, resp. v Praze, kde žije největší počet cizinců. S tím kontrastují výsledky výzkumů týkající se názorů a postojů občanů České republiky, mezi nimiž rostou negativní tendence vůči národnostním menšinám a cizincům. Mezi žáky SŠ můžeme dokonce pozorovat tendence příklonu ...
Více


Kdo jiný? multikulturní výchova prostřednictvím projektového vyučování

Předkládaným projektem reagujeme na fakt, že názory a postoje žáků jsou dlouhodobě zatíženy předsudky a negativními stereotypy. Hlavním cílem je proto rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti. Pomocí inovativních a moderních metod (projektová výuka, „learning by doing“, vyžití dokumentárního filmu) zároveň žáky podpoříme v aktivnějším zapojení ...
Více


Výchova k respektu a toleranci

AISIS, o.s., ve spolupráci s ITI, o.p.s, a předkládá projekt „Výchova k respektu a toleranci“ určený žákům a pedagogům ZŠ a SŠ. Po dobu 2 let budou účastníci vzděláváni v několika typech kurzů v souladu s metodou „Facing History and ourselves“. Minimálně 120 dětí rozvine své kompetence v oblasti tolerance ...
Více


Modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole a mateřské škole, Praha 8, U Školské zahrady 4

Předmětem realizace projektu je modernizace tří odborných učeben v Základní škole a mateřské škole, Praha 8, U Školské zahrady 4. Jedná se o keramickou dílnu, dílnu dřevo/kov a odbornou učebnu fyziky a chemie. V rámci projektu bude pořízeno nové technické vybavení, nábytek a pomůcky pro výuku a budou realizovány související ...
Více


Dětská skupina BONA

Záměrem projektu jsou stavební úpravy prostor pro dětskou skupinu (děti od 2 let do zahájení povinné školní docházky) ve stávajícím objektu žadatele. Jedná se o změnu využití prostor 2 bytů ve stávajícím objektu – vnitřní stavební úpravy v 1. a 2.NP a úpravu stávající zahrady a dětského hřiště, doplnění herních ...
Více


Demokratický dialog

Cílem projektu je shromáždit a vytvořitnástroje pro rozvoj těchto vlastností a dovednostní a poskytnout je těm, kteřípracují s pedagogy na školách na modelu CDC a jeho aplikační praxi. Vytvořit metodickou podporu a rekvalifikačnívzdělávací program, zaměřený na posílení kvalifikace specialistů, či odbornýchgarantů pro oblast rozvoje kompetencí pro demokratickou kulturu (dle dokumentuCompetences ...
Více


Interkulturní výchova pro zvyšování pedagogických kompetencí

Cílem projektu je pomoci pedagogům orientovat se v danem tématu a vytvořit pro ne metodickou oporu při přípravě osnov multikulturní výuky a na naučit je dalším kompetencím, které ve své praxi potřebuji, jako je psychohygiena, stress management a metody asertivní komunikace pedagogických pracovníků. Multikulturní výchova odráží svým pojetím aktuální změny, ...
Více


Cesta za kvalitním vzděláváním I

Primárním cílem projektu je udržet či zařadit žáky do běžného vzdělávacího proudu. Cíl bude naplněn prostřednictvím rozvoje klíčových kompetencí v oblasti přírodní věd a cizích jazyků při využití moderní výukové infrastruktury, kterou je naplnění účelu projektu podmíněno. ...
Více


Migrace v minulosti – porozumění současnosti

Cílem projektu je u žáků základních a středních škol zvýšit informovanost o fenoménu migrace, jejích příčinách a možných důsledcích. Vytvořená metodika v kombinaci s artefaktovou sadou by měla žákům svou srozumitelností a názorností usnadnit lepší zorientování se v tomto poměrně složitém tématu. Vyjasnění pojmů migrace, migrant, imigrace atd. Dalším cílem ...
Více


Romský mentor v Praze

Cílem projektu je přispět ke zrovnoprávnění dětí se SVP ve společnosti realizací pravidelných volnočasových aktivit z oblasti umění a sportu. ...
Více


Inkluzivní program neformálního vzdělávání prostřednictvím hudební výchovy ve školách zřizovaných MHP

Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím inkluzního programu neformálního vzdělávání v oblasti hudební výchovy. Dalšími cíli je posílení proinkluzivního prostředí ve školách, posílení přijímání odlišností a jejich respektování a tolerance, podpora osobnostního a sociálního rozvoje dětí a mládeže. Vzhledem k vývoji ve světě budou právě současní žáci ZŠ ...
Více


Play Everyday Together

Projekt Play EveryDay Together svými činnostmi podporuje a rozpracovává téma komunitních aktivit a začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem v rámci volnočasových a neformálních aktivit. ...
Více


ETIKA jako komplexní přístup k rozvíjení etických, sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků MŠ a ZŠ Parentes (1. stupně)

Cílem projektu je vytvoření podmínek pro rozvoj etických, sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků MŠ a ZŠ Parentes. MŠ i ZŠ Parentes jsou školská zařízení poskytující inkluzivní vzdělávání , která jsou otevřená pro všechny děti. V MŠ, která disponuje kapacitou 23 dětí ve 2 třídách (Motýlci a Koníci), je ...
Více


Odpolední klub pro inkluzi

Cílem projektu je rozvíjet kompetence žáků v návaznosti na rámcové vzdělávací programy (sociální a personální kompetence, občanské kompetence, udržitelný rozvoj, vztah k místu, multikulturní kompetence a další) v rámci volnočasových aktivit a to v inkluzivním kolektivu sestaveném z dětí cizinců i dětí z většinové společnosti. ...
Více


Šance pro všechny, šance pro každého

Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků, tím přispět ke zlepšení rovných příležitostí dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a včasné zajištění péče o děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a dětí s odlišným mateřským jazykem. Pedagogvé budou proškoleni v metodě FIE, jejíž kvalifikované používání vede u dětí k rozvoji myšlení a schopnosti ...
Více


Podpora inkluze v CMŠ Srdíčko

Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování v oblasti vytváření proinkluzivního prostředí škol a k začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (dětí s OMJ). Úkolem je zvýšit kvalitu vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti, posílit personální podporu, ...
Více


V Evropě se neztratíme

Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování v oblasti vytváření proinkluzivního prostředí škol a k začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (dětí s OMJ). ...
Více