Učitel v roli Tvůrce
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Specifický cíl: | SC 4.2 Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.680.00.015_005.0000054 | |
Zaměření projektu: | Projekt poskytne metodickou podporu při zavedení inkluzivních principů na základních a středních školách v Praze prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jenž pracuje se sebezkušeností pedagogů a je postaveno na principu Učitel v roli Tvůrce. Pedagogickým pracovníkům se dostane nového pohledu na vlastní psychohygienu a inspirativních technik pro práci ve výuce včetně nástrojů, které budou moci využít přímo ve výuce. | |
Žadatel: | Academia Ireas, o. p. s. | |
Partner: | - | |
Výše schválené podpory: | 4 029 071,25 Kč Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 10. 2016 | |
WWW: | www.ireas.cz |
Projekt se zaměřuje na zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků, případně dalších pracovníků působících ve vzdělávání pro inkluzivní, inovativní a kvalitní výuku a na vzájemnou výměnu zkušeností v této oblasti. Jeho cílem je poskytnout metodickou podporu při zavedení inkluzivních principů na základních a středních školách v Praze prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které pracuje se sebezkušeností pedagogů a je postaveno na principu Učitel v roli Tvůrce. Tato podpora bude poskytnuta cca 80 pedagogickým pracovníkům.
Systém práce a filozofie, kterou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků nabízí, má své specifikum hlavně v důrazu na práci s učitelem, protože jakékoliv návody a techniky ve výuce nenahradí pedagogickou intuici a sebejistotu a možnost osobního rozvoje, kterou budou moci učitelé využít a stát se pedagogy, kteří tak snadno nevyhoří a nenechají se znejistit v jakékoliv nové situaci, kterou s sebou budou děti s potřebou podpůrných opatření přinášet.
V zapojených školách chceme vzdělávání nastartovat nebo podpořit systém změn, které povedou ke spokojenějším pedagogům i dětem, které všechny bez rozdílu dostanou díky inovativnímu přístupu pedagogů stejnou šanci uspět.