Držíme krok…
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000030 | |
Zaměření projektu: | Projekt podpoří kompetence pedagogů pro působení v základních školách s jazykovou a kulturní heterogenitou žáků. Čtyři pražské školy si vytvoří a v praxi ověří vlastní Strategický plán multikulturní výchovy. Žáci základních škol budou zapojeni do aktivizačních a vrstevnických forem výuky s využitím nově připravených pracovních sešitů pro mezipředmětově řešenou osobnostní a sociální výchovu. Pedagogové si vyberou ze čtyř typů 40ti hodinových kurzů dalšího vzdělávání podle svých potřeb a zájmů. | |
Žadatel: | Somatopedická společnost, o. s. | |
Partner: | ne | |
Výše schválené podpory: | 6 086 271,25 Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 8. 2016 | |
WWW: | www.somspol.wz.cz |
Hlavním cílem je nabídnout pražským základním školám pomoc v rozvoji svých podmínek pro inkluzívní vzdělávání. Konkrétně aktivity projektu podpoří pedagogy v oblasti strategického plánování a zavádění principů multikulturní výchovy do vzdělávacích programů škol a zvýší kompetence pedagogických pracovníků pro inkluzivní výuku v kurzech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Dílčími cíli projektu, které se promítají do postupu realizace 4 klíčových aktivit je:
Zvýšit kompetence pedagogů pro práci v multikulturním prostředí, pro začleňování žáků odlišné kultury a mateřského jazyka do výuky v základních školách, osvojovat si způsoby pedagogické práce s novými materiály pro mezipředmětovou i projektovou výuku multikulturních témat, v sebezkušenostním výcviku s pomocí koučování eliminovat zátěž pedagogů při práci s heterogenitou žáků, posílit osobnostní integritu pedagogů.
Nastavit Strategické plány multikulturní výchovy a provést kroky k jejich aktivnímu využití školami.
Dalším dílčím cílem je také zlepšit podmínky pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v kontextu života v hlavním městě a rozšířit nejen v této oblasti možnosti sdílení dobré praxe mezi školami.
Dílčím cílem je rovněž posílení schopnosti škol průběžně hodnotit vlastní proinkluzivní klima a jeho změny, hodnotit interní procesy v kontextu požadavků inkluzivní praxe.