Češtinou k inkluzi
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.680.00.015_0050000057 | |
Zaměření projektu: | V rámci projektu bude navázána intenzivní spolupráce s vybranými mateřskými a základními školami s velkým počtem dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem, jejímž cílem bude přímá podpora pedagogů při práci s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Ta bude probíhat prostřednictvím vzdělávání v akreditovaných seminářích, na vzdělávání bude navazovat metodická podpora, metodicko-supervizní setkání a sdílení dobré praxe. Na třech základních a dvou mateřských školách bude pilotně ověřena jazyková podpora, na základě těchto zkušeností bude vytvořena metodika výuky češtiny jako druhého jazyka. | |
Žadatel: | META, o. p. s. - Společnost pro příležitosti mladých migrantů | |
Partner: | ano | |
Výše schválené podpory: | 7 993 542,50 Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016 | |
WWW: | www.meta-ops.cz |
Hlavním cílem projektu je posílit proinkluzivnost prostředí na pražských mateřských, základních a středních školách a zvýšit schopnost vzdělávacího systému zohledňovat specifické potřeby dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem. Hlavní cíl bude naplňován prostřednictvím následujících specifických cílů:
– Zvýšit kompetence pedagogických pracovníků při práci s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím vzdělávacích programů, individuální metodické podpory, poradenství a metodicko-supervizních setkání.
– Hledat a sdílet příklady dobré praxe vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem.
– Pilotně ověřit způsob organizace jazykové podpory žáků s odlišným mateřským jazykem. Na dvou mateřských školách a třech základních školách budou vyzkoušeny různé způsoby organizace jazykové podpory dětí s ohledem na aktuální potřeby zapojených škol.
– Vytvoření metodiky češtiny jako druhého jazyka.
– Posílit odbornou debatu a zapojit relevantní aktéry do způsobu nastavení jazykové podpory dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem, posílit jejich informovanost o důležitosti tohoto tématu a posílit synergický efekt při jeho řešení.
Zvýšit zapojení rodičů dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem do procesu jejich vzdělávání, usnadnit komunikaci rodičů dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem se školou.