ETIKA jako komplexní přístup k rozvíjení etických, sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků MŠ a ZŠ Parentes (1. stupně)
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Specifický cíl: | SC 4.2 Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000074 | |
Zaměření projektu: | ETIKA je komplexní přístup, jak rozvíjet etické, sociální a občanské kompetence dětí a žáků MŠ a ZŠ Parentes (1. stupně) prostřednictvím formálního i neformálního vzdělávání v inkluzivním prostředí. Důraz je kladen na posilování empatie, úcty k sobě a druhým, spolupráce, solidarity, úcty k přírodě, smyslu pro zodpovědnost a podporu kreativity dětí a vzdělávání pedagogů a rodičů. 5 pilířů: E-Etická výuka součást formálního vzdělávání, T-Tutoring, I-Inovace; K-Kvalifikovaní pedagogové; A-Arts. | |
Žadatel: | Základní škola a mateřská škola Parentes Praha | |
Partner: | ||
Výše schválené podpory: | 1 310 371,25 Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 5. 2016 | |
WWW: | www.parentes.cz |
Cílem projektu je vytvoření podmínek pro rozvoj etických, sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků MŠ a ZŠ Parentes. MŠ i ZŠ Parentes jsou školská zařízení poskytující inkluzivní vzdělávání , která jsou otevřená pro všechny děti. V MŠ, která disponuje kapacitou 23 dětí ve 2 třídách (Motýlci a Koníci), je v současné době několik dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. ZŠ Parentes zahájila svou činnost ve školním roce 2014/2015 a má ve svých třídách 8 žáků s různým stupněm handicapů, včetně autismu, kombinovaného zdravotního postižení se zdravotním znevýhodněním, vývojové dysfázie, poruchy pozornosti a hyperaktivity. V případě úspěšného zvládnutí navrženého projektu by MŠ a ZŠ Parentes fungovala jako centrum kolegiální podpory pro téma etiky v rámci inkluzivního vzdělávání pro děti mateřských škol a žáky 1. stupně základních škol.